Bałkany 2018 - Albania porady praktyczne – jakość dróg w Albanii

Opowieściom o przygodach przeżytych w Albanii, problemach na drodze, odwiedzaniu odciętych od świata miejsc nie ma końca! Z roku na rok ten (jeszcze do niedawna uznawany za niedostępny) kraj jest pod względem komunikacji coraz bliżej Europy, a wszystkie te wspomnienia powoli stają się legendami.

Sieć dróg jest prężnie rozbudowywana, przejezdny wcześniej tylko dla motocykli i aut 4x4 szuter jest zastępowany nowiutkim asfaltem, powstają nowe szosy umożliwiające swobodne podróżowanie i bezproblemowe dotarcie do turystycznych miejsc. Roboty drogowe to jeden z częściej spotykanych tu elementów krajobrazu. Wiele dróg, widniejących jeszcze na Google jako gruntowe, jest już wyasfaltowana.

Na podrzędnych trasach zabezpieczenia (a właściwie ich brak), oznakowanie i jakość nawierzchni faktycznie fatalna - nierówności, wyrwy, luźne kamienie, miejscowo asfalt zupełnie zdarty, pootwierane studzienki kanalizacyjne - oczywiście wszystko bez jakiegokolwiek znaku ostrzegawczego. Jeśli do tej karkołomnej zarówno dla kierowcy, jak i pasażera mieszanki dodamy usytuowanie w górach (80% kraju to góry) to faktycznie o rozwinięciu prędkości można zapomnieć, a sama jazda wymaga nie tylko umiejętności, ale i rozsądku. O wywrotkę nie trudno, co dodatkowo ułatwiają pojawiające się akurat za zakrętem (!!!) zwierzęta powracające z wypasu oraz lokalni kierowcy, dla których przepisy są zdecydowanie po to, aby je łamać.

Samo słowo autostrada ma dla Albańczyków troszkę inne znaczenie – siatki ochronne nie tylko przed zwierzętami, ale i obsypującymi się z gór kamieniami są pozrywane, na trasie spotyka się rowerzystów, pieszych, a nawet małe kramiki. Ogólnie na drodze nie tylko jeżdżą jak chcą, ale i robią co chcą. Zwalona hałda głazów blokujących dwa pasy ruchu i wirażyk nowego asfaltu okrążającego ten odcinek - nikogo tam nie dziwi.
Zainteresuje Cię również – trasy widokowe Albanii











































Na skróty:

Bałkany 2018 - Albania porady praktyczne – najlepsze trasy widokowe w Albanii
Bałkany 2018 - Albania porady praktyczne – ciekawostki, obyczaje, na co uważać w Albanii
Bałkany 2018 - Albania porady praktyczne – jakość dróg w Albanii
Bałkany 2018 - Albania porady praktyczne – co zjeść? Kuchnia albańska.
Bałkany 2018 - Albania porady praktyczne – winiety, opłaty drogowe
Bałkany 2018 - Albania porady praktyczne – waluta
Bałkany 2018 - Albania porady praktyczne – granice, wymagane dokumenty
BAŁKANY 2018 - Dzień 1-3 Polska - Serbia: Belgrad
BAŁKANY 2018 - Dzień 4 Serbia - Macedonia: Belgrad - Skopje
Bałkany 2018 - Dzień 5 Macedonia: Skopje – Kanion Matka – Tetovo malowany meczet – Park Mawrowo (zatopiony kościół) – trasa R1201 część – monastyr Sveti Jovan Bigorski – Struga
Bałkany 2018 - Dzień 6 Macedonia - Albania: Struga – Ochryda – Pestani – Jezioro Ochrydzkie – Klasztor Św. Nauma - Jezioro Prespa – trasa 504 – trasa SH79 – trasa SH75 ( część I ) - Farma Sotira
Bałkany 2018 - Dzień 7 Albania: Farma Sotira – trasa SH75 (część II) - źródła termalne Benje – Girokastra
Bałkany 2018 - Dzień 8 Albania: Kemping Girokastra – Błękitne Oko – Riviera Albańska SH8 - Saranda – plaża Lukowa – Porto Palermo – plaża Dhermi – plaża Palase
Bałkany 2018 - Dzień 9 Albania: Plaża Palasë – Przełęcz Llogara trasa SH8 – Wlora – Zwernec – Berat
Bałkany 2018 - Dzień 10 Albania: Berat – Kanioni i holtes – Oko Cyklopa – Tirana Kashar
Bałkany 2018 - Dzień 11 Albania: Tirana Kashar – Kruja – Szkodra
Bałkany 2018 - Dzień 12 Albania: Szkodra – SH21 - Góry Przeklęte – Theth – SH20
Bałkany 2018 - Dzień 13 Albania - Czarnogóra: SH20 – Sveti Stefan – Lovcen – trasa R1 (P1) – Kotor
Bałkany 2018 - Dzień 14 Czarnogóra: Kotor – trasa R1 przy Lovcen – Monastyr Ostrog – Żabliak
Bałkany 2018 - Dzień 15 Czarnogóra - Chorwacja: Żabliak – Durmitor R14– Piva Canyon Road - Suza Chorwacja
Bałkany 2018 - Dzień 16-17 Chorwacja - Polska: Suza - Dolny Kubin - Warszawa

Komentarze

Popularne posty